[Script] A3 Wounding System

  • A3 Wounding System
    _________________________________________________by Psychobastard


    es handelt sich hierbei um ein Revive System als eine Weiterentwicklung des AIS aus Arma 2.


    Das Script wurde komplett überarbeitet und ist damit wieder nach dem ersten Port in 2013/2014 nach oben gestiegen. Größter Vorteil ist der AI Support. Außerdem lässt sich dieses Revive System sogar in SP Missionen anwenden. Ziel des Systems ist es den Nutzen des Medics zu erweitern und mehr Immersion für verwundete Spieler zu erzeugen. Und das ohne einen kompletten Mod verwenden zu müssen.


    Größte Neuerung seit diesem Release (neben dem kompletten Rewrite) ist die Möglichkeit, jetzt auch verwundete Spieler in Fahrzeuge zu laden. Außerdem wird jetzt auch Teamswitch unterstützt.








    Features:
    - Fully AI compatible revive system
    - Fully SP/MP, HC and JIP compatible
    - Teamswitch compatible
    - Setup file to change easy the behavior of the revive system
    - A lot of options to choose between arcade or a more realistically usage of medics
    - Option to select a realistic damage handling (die immediately by heavy explosions f.e.)
    - Injury state without dying immediately
    - Compatible for missions without respawn
    - drag, carry, drop and load injury units
    - Option to change damage tolerance
    - A lot of visual effects and discreet information’s around the gameplay
    - Unconscious units are able to roll on their jelly and perform simple actions
    - Most time consumption actions are visualized and can be aborted if needed


    - Markers and HUD show injury units on the map (if wanted)




    Documentation:
    https://drive.google.com/open?…qmUXIuDcS9M0JfVHNwUVlTZ0U




    Screenshoots:




    Download sources:



    Viel Spaß damit.

  • Neue Version released.


    Changelog Version 15102016:
    - fixed: players are not able to crawl in agony-mode since patch 1.62




    It was realy hard time (3h!) for me to figure out the reason for this issue. So i will share the solution to you. Maybee some other guys run into the same problem...


    Since A3 patch 1.62 a unit which is set in agony action state (player playActionNow "agonyStart") cant perform some other animation values when the engine state "canMove" is false. You can avoid this situation by make sure the legs hitpart damage is lower than 0.5!




    regards

  • Hier kommt der erste Beta-Release.


    Dieser Release ist nicht offiziell! Ich arbeite noch an der ein oder anderen kleinen Sache. Außerdem fehlt hier noch eine Dokumentation und Readme. Zum offiziellen Release wird es eine kleine Anleitung für Nutzer, Missionsbauer und Leute mit tieferen Scripting Kentnissen geben. Denn mit dem neuen AIS möchte ich auch den Support und die einfachere Anbindung an generische Funktionen mit einigen Public-Functions und Variablen ermöglichen.


    Die neue Version ist nicht kompatibel mit den vorherigen! Alles ist neu. Die einzigen Informationen zum Funktionsumfang und zur Anwendung kommen im Moment aus der Setup Datei. Wenn du also größeres Interesse am Inhalt hast, wefe einfach einen Blick in die PBO. Dieser Beta release kommt in Form einer kleinen Demo Mission daher. (5 min Gameplay) Darin werden die wichtigsten neuen Funktionen demonstriert. (einen verwundeten sichern und zum Medevac Point bringen)


    Man kann diese Version bereits in Missionen verwenden. Macht das aber nur wenn ihr wisst was ihr macht. (ohne Dokumentation) Grundsätzlich wird der Full-Release aber kompatibel sein.


    http://dev.withsix.com/attachm…ng%20System%20-%20BETA.7z





    Grüße

  • R E L E A S E - new version 30072018

    Changelog:
    fixed - initial misssion eventhandler breakdown (can break 3rd party mods)
    fixed - "Medic only revive" option have no effect
    fixed - animation issue if no primary weapon is selected when starting the carry animation
    fixed - TFAR speaching doesnt enabled again after a reivive
    fixed - AI soldiers didnt pull out the wounded everytime while they want to help him
    fixed - possibility to trigger some actions from any distance
    fixed - unconscious driver was able to drive a vehicle
    fixed - unbind "wepon on back" (or any other weapon changes) during unconcious state to avoid player can walk around
    changed - some minor improvements in all animation handlings
    changed - AIS can now work with ACE together as long as ACE_medical isnt present
    changed - unconscious markers are only for the same faction visible
    added: notification when a player shoot down another player (user wish)
    added: simple score system (user wish)
    added: option to disable the possiblity that unconcious units can die before the bleedout timer is gone (f.e. by near explosions) (user wish)



    Gdrive and steam are already up to date. Waiting for Armaholic.